סיקור משחקי מוצאי שבת ב-NBA / גיא רוזן

 

לוס אנג'לס קליפרס 115 (47 – 31) – לוס אנג'לס לייקרס 104 (21 – 55)
ב- 2 מילים:
לא מפתיע.
2 הקבוצות השיגו בדיוק את מה שהן רצו מהמשחק:
הלייקרס רצו להמשיך "ולשמור" על המקום הלפני אחרון, זה שמשאיר להם סיכוי של 50%+ לשמור על בחירת הדראפט שלהם אחרי הלוטרי הקרוב,
ובו זמנית להימנע מתבוסה מביכה מול היריבה העירונית.
הקליפרס רצו לנצח, ולשמור על המקום ה-5 עם סיכוי למקום ה-4,
עדיף שהפעם הניצחון יגיע ללא פצועים נוספים.
כאמור – 2 הקבוצות השיגו את מטרותיהן.
המשחק היה צמוד למדי במחצית הראשונה אותה הקליפרס סיימו כשהם מובילים ב-5 נק' בלבד.
רבע שלישי מצוין של הקליפרס (38 – 22 לקליפרס ברבע) שלח את הקבוצות לרבע אחרון של זמן זבל, רבע בו כל מה שהלייקרס יכלו לעשות זה לצמצם את ההפרש לכדי "הפסד מכובד."
בעקבות הניצחון הקליפרס הגדילו את יתרונם על אוקלהומה ליתרון של 2.5 משחקים.
והלייקרס?
הם צמצמו את "היתרון" של הנטס "במאבק" על השגת המאזן הגרוע בליגה לפער של 4 ניצחונות.
בהתחש בעובדה שהנטס ניצחו 5 מ-10 מישחקיהם האחרונים, ושהם לא משתתפים השנה במירוץ השריון (הבחירה שלהם עוברת לבוסטון), אז יש ללייקרס עדיין סיכוי מינימלי "לנצח" השנה במירוץ…
גריפין (36 נק', 8 רב'), וכריס פול (29 נק', 12 אס') הצטיינו בשורות הקליפרס.
נאוובה (19 נק'), ואינגרם (18 נק') היו הקלעים המובילים של הלייקרס.

 

שיקגו בולס 106 (37 – 39) – אטלנטה הוקס 104 (39 – 37)
במשחק היחיד שהיה באמת משמעותי הלילה, הבולס החזירו את עצמם למיקום פלייאוף, כאשר בדרך הם דוחקים את מיאמי למקום ה-8 במזרח, ואת אינדיאנה למקום ה-9.
קצת פחות מ-5 דקות לסיום המשחק, ונראה היה שאטלנטה בדרכם לניצחון חוץ שמשאיר בינתיים את שיקגו מחות לשמינייה של המזרח.
אטלנטה הובילו 100 – 91 אחרי עוד סל של שרודר,
והבולס לא נראו מסוגלים לעצור את אטלנטה.
אבל 3 מ-4 מה-3 ב-5 הדקות האחרונות (2 שלשות של וולנטיין, אחת של באטלר), לצד סדרת החטאות של ההוקס, ו-34 שניות לסיום הקבוצות בשוויון 104, כאשר הפוזשין של אטלנטה.
אטלנטה הצליחו באותן 34 שניות לאבד את הכדור, לשלוח את באטלר לקו העונשין חצי שנייה לפני ששעון ה-24 של הבולס נגמר, ולהחטיא זריקה בשנייה האחרונה.
באטלר (33 נק', 8 אס'), ורונדו (25 נק', 11 רב', 6 אס'), הצטיינו בשורות הבולס.
שרודר (29 נק', 7 רב', 6 אס') היה הקלע המוביל של ההוקס.

 

ברוקלין נטס 121 (17 – 59) – אורלנדו מג'יק 111 (27 – 50)
ריצה של 11 – 0 לטובת ברוקלין ב-2.5 הדקות הראשונות של הרבע הרביעי סתמו את הגולל על משחק שלא באמת עניין מישהו.
למרבה הפלא, 3 הרבעים היו צמודים ומלאי תהפוכות. הרבע הראשון נגמר בשוויון 33 , כאשר ניסיונות הבריחה של הנטס ברבע השני סוכלו על ידי שחקני אורלנדו ברבע השלישי,
והקבוצות פתחו את הרבע האחרון בתוצאה 89 – 89 .
אלו היו טרבור בוקר וספנסר דינווידי שקלעו את כל 11 הנקודות בתחילת הרבע האחרון,
ואשר נתנו את הניצחון לקבוצה הביתית,
בוקר ודינווידי היו גם חלק מספסל מצויין של הנטס, ספסל אשר ניצח את זה של אורלנדו בנוק אאוט מהדהד –
72 – 16 ניצחו הספסל של הנטס את זה של אורלנדו!
לופז (30 נק'), ובוקר (23 נק') היו הקלעים המובילים של הנטס.
ווצ'ביץ' (27 נק', 11 רב'), וגורדון (22 נק', 15 רב') היו הקלעים המובילים של אורלנדו,
אשר הלילה 4 משחקני החמישייה שלה קלעו כל אחד יותר נקודות מאשר כל 4 שחקני הספסל ששותפו במשחק (פייטון ופורניר סיימו עם 20 נק' כל אחד).

 

מינסוטה טימברוולבס 117 (30 – 45) – סקרמנטו קינגס 123 (30 – 47)
המשחק שלא משנה לאף אחד 2#
שוב מינסוטה הראו שמשהו עקום בקבוצה אחרי משחק בו ההגנה של הקבוצה לא תפקדה,
והספסל של הקבוצה שוב היה הגורם מס' 1 להפסד.
שוב הקינגס הראו שיש להם ביד המון פוטנציאל כאשר מצליחים להשיג ניצחון חוץ לא קל, ולהראות חוסן מנטלי שהיה חסר מאוד לקבוצה בגלגויה הקודמים.
31 – 18 הובילו מינסוטה בסוף הרבע הראשון,
וניתן היה לחשוב שהסיפור קרוב להיות גמור,
אבל כאמור, הקינגס במהדורתם הנוכחית קבוצה שכבר לא קל עד כדי כך לנצח (אחרי האולסטאר, והעזיבה של קאזינס, לקינגס הו 9 הפסדים מ-10 משחקים. אבל הם לקחו את עצמם בידיים, ומאז יש להם מאזן של 5 – 6).
סקרנמטו בהובלת שחקני הספסל של הקבוצה ניצחו את הרבעים השני והשלישי בתוצאה מצטברת של 73 – 54 , ואת הרבע האחרון הם פתחו ביתרון של 6 נק', יתרון שגדל עד ל-15 הפרש, 9.5 דקות לסיום.
מינסוטה עוד הצליחו לצמצם את ההפרש ל-5 הפרש בלבד, 6 דקות לסיום, אבל הקינגס שוב עלו ליתרון דו ספרתי, כאשר ההפרש צנח לתוצאתו הסופית כאשר המשחק כבר היה גמור.
הילד (22 נק'), ולאוסון (21 נק', 11 אס') הצטיינו בשורות הקינגס.
וויגינס (32 נק') היה הקלע המוביל של מינסוטה.

 

פורטלנד טריילבלייזרס 130 (38 – 38) – פיניקס סאנס 117 (22 – 55)
לא כוחות.
גם ללא נורקיץ', הטריילבלייזרס לא התקשו הלילה מול ה-"הגנה" של הסאנס.
אחרי הרבע הראשון, פורטלנד כבר הובילו ב-16 הפרש.
נסיונות הקמבאק של הסאנס בהמשך המשחק הסתכמו ביכולתם לצמצם את הפער מאזור ה-20 הפרש, ל-10 נק', גם ברבע השני, וגם ברבע השלישי.
ברבע האחרון לפורטלנד כבר נמאס מהמרדף חסר התכלית של הסאנס, ואחרי שהם פתחו מבערים, ההפרש צמח שוב לאזור ה-20 הפרש, כאשר הפעם הסאנס נותרו ללא תשובה.
לילארד (31 נק', 7 אס'), ומקולם (29 נק', 7 אס') הצטיינו בשורות פורטלנד.
בוקר (31 נק', 7 אס') היה הקלע המוביל של הסאנס.

 

Subscribe
Notify of
56 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Berch
Berch
7 years ago

איזו זריזות…. 🙂
תןדה על הסיקור המצוין

סומסום 9-73
סומסום 9-73
7 years ago

ההפסד של אטלנטה הנרפית, האדישה, המעצבנת, לשיקגו, עושה כזה בלגן בחלק התחתון של פלייאוף המזרח –

יש מצב שנסיים עם 5 קבוצות באותו מאזן! חמש, לא פחות. עם שובר שוויון שאין סיכוי עכשיו להתחיל לפרק.

אפשר לנסות ולהעריך, עם כמה נצחונות תסיים כל קבוצה. זה הולך ככה:

מילווקי – עכשיו 40 – דאלאס, אוקלהומה-ח, אינדיאנה-ח, פילדלפיה-ח, שרלוט, בוסטון-ח.
לו"ז לא קל, כולל עימות ישיר באינדי, ומשחק סוף עונה אכזרי.

אטלנטה – 39 – ברוקלין-ח, בוסטון, קליבלנד-ח-בק2בק, קליבלנד, שרלוט, אינדיאנה-ח-בק2בק.
לו"ז נורא. ההוקס על סף להיזרק החוצה בכלל.

שיקגו – 37 – ניו אורלינס-ח, ניקס-ח, פילדלפיה-ח, ברוקלין-ח, אורלנדו, ברוקלין.
הלו"ז הכי קל, ובהפרש. אלא שהבולס מאוד לא צפויים, כידוע.

מיאמי – 37 – דנבר, שרלוט-ח, טורונטו-ח, וושינגטון-ח-בק2בק, קליבלנד, וושינגטון.
וואי-וואי איזה לו"ז נורא, לא ברור מתי ווייטרס חוזר, וסוף עונה רותח לכל המזרח.

אינדיאנה – 37 – קליבלנד-ח, טורונטו, מילווקי, אורלנדו-ח, פילדלפיה-ח, אטלנטה.
לא נורא בכלל, אלא שאינדי קבוצת חוץ איומה. לפחות הערב האחרון בבית החזק.

ניחוש סומסום לסוף העונה?

מילווקי, 43, מקום 5
שיקגו, 42, מקום 6
מיאמי, אינדיאנה ואטלנטה עם 41 נצחונות ושובר שוויון משולש לקביעת שתי העולות האחרונות.

רועי ויינברג
רועי ויינברג
7 years ago

הניחוש שלי:
מילווקי 44
שיקגו 42
אטלנטה 41
מיאמי 40
אינדיאנה 39

מקווה שההוקס ישארו בחוץ, הקבוצה הכי פחות מעניינת מהחמישייה הזאת לדעתי.

John
John
7 years ago

תודה על הניתוח.

אני שותף למסקנה שלך כמעט רק שאני חושב שמיאמי עם ניצחון אחד פחות. יש לה הכי פחות ניסיון והם באיבוד גובה כבר שבוע ולא נראים אותו הדבר ללא וויטרס. ההוקס יודעים לגנוב ניצחונות מגדולות בעת הצורך ומספיק אחד כזה ועוד איזה ניצחון דרדלה על ברוקלין או שרלוט והיא אכן נכנסת.

מיאמי צריכה לקטול את אחת הגדולות פלוס דנבר פלוס שארלוט רק כדי להגיע ל40. אם אחת מהקבוצות תבצע התמוטטות כללית ברור שהיא תיכנס. אינדי מנטאלית נראית הכי חלשה כרגע . אני חושב שבסוף או אינדי או מיאמי ישארו בחוץ.

אסף
אסף
7 years ago

ניחוש שלי:
מילווקי-43
שיקאגו- 42
אטלנטה-41
אינדי-41
מיאמי-39 ואנחת רווחה מקליבלנד שלא תצטרך לפגוש אותם.

צביקה
צביקה
7 years ago

מיאמי – איזה לו"ז נורא. כולם ילחמו חזק. היחידה שאין לה אולי על מה להלחם היא שרלוט, שבכל מקרה משחקת יפה עכשיו ולא תרצה להפסיד בבית.

הייט אשברי
הייט אשברי
7 years ago

לא סיפרו לנו שהמזרח אימתני ? והסתמכו על המאזן החיובי של הנמצאת במקום השמיני המוליך לפלייאוף לעומת השלילי של נציגת המערב באותו מקום ?
ראו זה פלא. כמה (לא ) מפתיע . אני רואה הבוקר שלא רק במקומות 1, 2, 3 ,4, 5, 6, 7 יש לנציגת המערב יתרון , לרוב בולט מאוד , במאזן מול קבוצת המזרח שניצבתבמקום דומה – אלא שאפילו במקום השמיני לנציגת המערב מאזן חצוי בעוד לנציגת המזרח מאזן שלילי קל .
כפי שהיה אומר המיפלץ מקליבלנד אילו היה דובר אמת :
החיים יפים, יפים ממש כמו מחזה
ואני משתפן , כי במזרח עושים פן .

סומסום 9-73
סומסום 9-73
7 years ago

ובמערב נורא קשה, זה רק אני מתחרפן,
איך קיירי קלע, ממש מרחוק,
על סטף ששבק,
וכל הקבוצה choke
9-73? אף דוראנט לא ימחק,
גולדן סטייט ההיסטורית – קבוצה שהיא joke

דה שוט
דה שוט
7 years ago

סחטיין על הליריקה, אבל זה בדיוק העניין : לברון והטרמפיסטים (אחלה שם ללהקת פופ) גנבו את הסדרה כי ג"ס הגיעו מותשים פיזית ומנטלית ממלחמת עולם נגד אוק' האתלטית, המהירה והמוכשרת, וכי סדרה אחת – אפשר לגנוב !
כך הצליחה אוק' סיטי "לגנוב" את הסדרה מסאן אנטוניו וכמעט לקחת את הסדרה מול ג"ס, וכך הצליחה גם קליבלנד להפוך ולגנוב את סדרת הגמר. הזכייה לגיטימית, גניבות זה חלק מהספורט (מכבי לא "גנבה" שושלת ב-נס ז'אלגיריס ?) אין טענות בתחום הזה (ד"א ההשמטה של ס"א ב-2014 שקולה להיחנקות של הלוחמים אשתקד). איפה הטענה המרכזית ?
העובדה שלברון משחק במזרח החלש (מאוד חלש) מאפשרת לו שנה אחר שנה להגיע בקלות לעמדה שבה הוא יכול "לגנוב" או פשוט לקחת את סדרת הגמר. זו פריווילגיה שלא הייתה לאף כוכב אחר. זה עיקר הטענה. עד היום לברון הצליח לקחת 3 מתוך 7 ההזדמנויות שהיו לו. כשאתה כל שנה בגמר, יש סיכוי סביר שתנצח פה ושם. אם לברון לא היה במזרח, לא נראה לי שהוא היה מגיע כל שנה למרחק סדרה אחת מטבעת.
ובנימה יותר לירית :

לברון הגאון, צלצולים ושאון
ליבו במזרח והוא בסוף אורגון
יודע מצויין באיזה צד החמאה מרוחה
כי סופרים טבעות ולא אחוזי הצלחה…

דה שוט
דה שוט
7 years ago
Reply to  דה שוט

אופס, אורגון = עקרון
🙂

הייט אשברי
הייט אשברי
7 years ago
Reply to  דה שוט

1000 +

עגל ומלבד זאת אני סבור שיש לפרק את ג"ס
עגל ומלבד זאת אני סבור שיש לפרק את ג"ס
7 years ago

+++

עגל ומלבד זאת אני סבור שיש לפרק את ג"ס
עגל ומלבד זאת אני סבור שיש לפרק את ג"ס
7 years ago

לחרוזים של סומסום

John
John
7 years ago

לא זכור לי שמישהו אמר שהמזרח חזק יותר מהמערב השנה אשמח אם תביא ציטוט. שמעתי הרבה שטוענים שהמזרח חזק משנה שעברה. הייתה טענה בתחילת עד אמצע העונה שהבטן של המזרח טוב מהבטן של המערב. זה היה לפני הטרייד על נרקיץ וההתרממות של דנבר.

מה גם שקשה שלא להזכיר את הפציעות הרבות אצל טורונטו ואטלנטה שאיבדו את השחקנים הכי חשובים שלהם את מילווקי ששיחקה משחק אחד בלבד עם שלושת האסים שלהם ואת מיאמי שאיבדה את וויטרס בשיא הריצה המטורפת שלה את שארלוט שנראת סבבה עם קודי זלר (מאזן חיובי של 32-24 איתו) ונורא בלעדיו ללא שום מגן טבעת ומסיים פיק נ רול.

הייט אשברי
הייט אשברי
7 years ago
Reply to  John

אני אפילו לא אתחיל למנות את הפציעות של שחקני מפתח אצל הקבוצות במערב שנמצאות במקומות שמובילים לפלייאוף . רק כמה רמזים – ע"ע אגמים , נגנים , דובים . מאיתנו במפרץ הרחוק נתעלם לצורך הדיון .

הייט אשברי
הייט אשברי
7 years ago

טעות – לא אגמים אלא מפרשיות .

עגל ומלבד זאת אני סבור שיש לפרק את ג"ס
עגל ומלבד זאת אני סבור שיש לפרק את ג"ס
7 years ago

השאלה היא מה אתה רוצה להגיד כאן?

(השאלה מופנית לכל אלה שחוזרים על הטענה הזאת)

סומסום 9-73
סומסום 9-73
7 years ago

שאוקלהומה היתה מסלקת את הקאבס ועושה לגולדן סטייט את העובדה, שגולדן סטייט לא עשתה בעצמה ולא היתה מספיק טובה לעשות. סליחה, היא היתה "עייפה מדי". כאילו לברון הוא לא השחקן עם הכי הרבה דקות בליגה.

זה כמו שאני, בתור אוהד ארגנטינה, אתעצבן שגרמניה לא פגשה איזה הולנד ברבע הגמר, לכן הפסידו לגרמניה בגמר.
וזה עוד במשחקי נוק-אאוט – פה מדברים על סדרות פלייאוף, 7 משחקים, שמבהירים אין יותר מזה, מי יותר טובה.

עזוב. זו אחת המאנטרות בכנסיית:

"לברון מנצח באופן בלתי הוגן".

החור השחור של ה-NBA. הכל נבלע שם.

עגל ומלבד זאת אני סבור שיש לפרק את ג"ס
עגל ומלבד זאת אני סבור שיש לפרק את ג"ס
7 years ago

פשוט נמאס לשמוע את ההתבכיינות הזאת "הדרך של X הרבה יותר קשה ואם הוא היה משחק בקונפרנס Y הדרך שלו היתה הרבה יותר קלה. ואז כנראה היו לו 10 אליפויות רצופות".
ספקולציות חסרות משמעות.
ג"ס במערב, קליבלנד במזרח, ואנחנו במזרח התיכון. תתמודדו עם זה.

Ish
Ish
7 years ago

לא. קצת הבנת הנקרא במקום לבנות אנשי קש ולצעוק מנטרות. הוא אומר כאן שאם הקאבס והווריירס היו נפגשות בגמר קונפנס(או קודם) הווריירס היו מנצחים כי לא היו מותשים ולא היו סובלים מהפציעות שטרדו אותם בגמר.

סומסום 9-73
סומסום 9-73
7 years ago
Reply to  Ish

זה מגוחך ובכייני באותה מידה, סליחה.
ראשית, גולדן סטייט עצמה נהנתה מהפציעות המז'וריות של קיירי, ושל לאב, עונה קודם. לא ראיתי שהחזירו את הגביע.
שתיים, מתי היו פוגשים קודם את הקאבס? בחצי גמר "מערב"? קארי לא שיחק חצי ממנו, בגלל הטיול מול פורטלנד. לאן היו מגיעים בלי סטף בחצי סדרה, ונגד הקאבס?
אולי בסיבוב ראשון ב"מערב", כי הקאבס כאלה חלשים? ואז מה הטענה – שמבקום להתחלק על הזיעה של די-מו ויוסטון, קארי היה משחיל שלשות ומסלק את קליבלנד?
הגיעו "מותשים" מהסדרה עם אוקלהומה? אוי-אוי-אוי, ילדים מסכנים, כאילו לא מדבור באתלטי-על, מולטי-מיליונרים, מוקפים בצוותים הכי טובים בעולם, שנועדו להכשיר אותם בדיוק לזה. מה – יש עוד מפסידה אחרת בגמר ה-NBA, שאי-פעם טענה שהיא הגיעה "עייפה מדי" כתירוץ להפסד?

אני יודע, יהיה קשה להתאושש מאובדן חלום ה-9-73. אולי זה לא יימחק לעולם –
להפסיד עם הקבוצה האגדית, "הכי טובה אי פעם", בדרך למחוק את הבולס של MJ עצמו;
ליריב הכי שנוא, לשטן עצמו, "הפלופר" וכו';
אחרי שהובלת 1-3;
אחרי שזה היה בידיים שלך, בבית שלך, במשחק 7 –

זה קשה. מאוד קשה. אז משמיעים כל מיני טענות, כי בדמיוננו, גולדן סטייט "ההיא", לקחה את האליפות, הפי-אנד שהיה מגיע לנו. מי לא אוהב הפי אנד.

רק מה – כל ההחטאות האלה, לא נבעו מ"עייפות" מול אוקלהומה, במשחק תרפפו מי זוכר כבר:

ממצב של 89-89:
קארי
קליי
איגואדלה
גרין
איגואדלה
קארי
קארי
קארי
ספייטס

9 פעמים, כדור בידיים, ונקודה אחת לא עשיתם. אחת! די לבכות על "העייפות".

Ish
Ish
7 years ago
Reply to  Ish

הבנתי. אז כל טענה ספקולטיבית שלא מוצאת חן בעיניך הינה בכיינות.

הפסקתי לקרוא את השאר כי נראה לי שאני כבר מכיר את המנטרות בפעם ה38387.

סומסום 9-73
סומסום 9-73
7 years ago
Reply to  Ish

מר ish (און?).
היתה פה פעם טענה ספקולטיבית, לפיה ג'ורדן היה זוכה בעוד שתי אליפויות ולא יוסטון, לולא פרש זמנית.

אתה יודע מה ענית?
"המציאות לא מתעסקת באימים, אלא במה שהתרחש".

כאן, בתגובה 7.2.
http://www.hoops.co.il/?p=53208

(יש עוד אם אתה רוצה, אבל למה לך).

Ish
Ish
7 years ago
Reply to  Ish

מה אתה מנסה להגיד בזה?
אני לא באתי להגיד שאני מסכים או לא מסכים עם הטענה הספקולטיבית הזו. רק באתי להבהיר מה הם טוענים (מהסיבה שכל כך התאמצת לא להבין אותה).
אני לא קראתי לאנשים שמעלים ספקולציה זו או אחרת בכיינים(או לספקולציה מסוג כלשהו בכיינות). ובטח שלא קראתי לספקולציות מסוג כלשהו בכיינות בעוד שהעליתי ספקולציות מאותו הסוג בדיוק.

Ish
Ish
7 years ago
Reply to  Ish

אה, נראה לי שהבנתי. גם כאן היה לך כשל בהבנת הנקרא. לא אמרתי שם שספקולציות הן פסולות או שאין טעם להעלות אותן(הן אמנם לא ישנו את מה שקרה אבל הן בהחלט רלוונטיות בלשים דברים בפרספרטיבה) או שהן מיותרות לחלוטין כי מה שקרה קרה. הצבעתי על כך שמעשית יש שגיאה הסטורית עם הספקולציה הספציפית שם.
אז אם זה לא ברור. אנשים יכולים להעלות איזה ספקולציות שהם רוצים. על כל אחד האחריות והחשבון האישי לראותן ולהחליט עבורו כמה מהנכון יש בהם והאם יש משהו בהן שמציב את מה שכן התרחש בפרספקטיבה אחרת או לא.

סומסום 9-73
סומסום 9-73
7 years ago
Reply to  Ish

אהה. טוב.

Ish
Ish
7 years ago

נראה לי שהוא אמר מה שהתכוון להגיד די בברור. אתה חושב שיש כאן איזושהי אמרה שמתחבאת בסבטקסט?

דה שוט
דה שוט
7 years ago

עיניים להם ולא יראו ! מתסכל, סאראמגו כתב על זה רב מכר…
לברון בגמר 6 שנים רצופות, 18:0 בסדרות במזרח,
לברון בגמרים 3:4 לרעתו
המזרח חלש ומתרפס ולכן לברון יכול בכל שנה לאיים על התואר במרחק של סדרה אחת.
גם כך, יש לו פחות מחמישים אחוזי הצלחה.
לברון גדול ללא ספק, אבל במבחן התוצאה, הוא לא גדול מכמה אחרים. בוודאי שלא מתקרב למייקל.
ההישג הגדול ביותר של לברון – שישה גמרים רצופים.

ז-ה ב-ג-ל-ל ש-ה-מ-ז-ר-ח ח-ל-ש ו-מ-ת-ר-פ-ס !!!!!

סליחה שהייתי חייב לצעוק

המשגיח
המשגיח
7 years ago

תודה גיא.

מזל טוב לפורטלנד על העלייה לפלייאוף, ומזל טוב לג"ס על העלייה לסיבוב השני.

המשגיח
המשגיח
7 years ago
Reply to  המשגיח

וכל הכבוד לבולס. אני מוכן בתור אוהד לראות את הפלייאוף הנוכחי של אינדי בחוץ ולקבל מאמן חדש.

בייגה פרינס שוחט
בייגה פרינס שוחט
7 years ago

שאלה לחברים היקרים פה,
במידה והבולס יעלו לפלייאוף והייתם אוהדי שיקאגו כמוני(לצערי או לא לצערי, לא יודע איך להציג את זה כבר) איזה קבוצה הייתם מעדיפים לפגוש בפלייאוף?
אני אישית חושב שהסוויפ הנוכחי על הקאבס בעונה הזאת אינו ישקף את מה שיקרה בפלייאוף, על אף היכולת הדלה של לברון ושות' ועל אף ה"יתרון המנטלי" עלאק שנוצר בעקבות הסוויפ.
אנחנו אוהדי הבולס לצערי למודי סבל מהקאבס של השנים האחרונות, גם אם אנחנו מסיימים לפניהם ומגיעים עם יתרון ביתיות, לכן לא הייתי מעוניין לפגוש אותם בפוסט סיזן.

אני חושב שבסופו של יום הייתי בוחר בטורונטו(למרות שהטרייד האחרון חיזק אותם משמעותית)

סומסום 9-73
סומסום 9-73
7 years ago

רייט און דה מאני.
הקאבס יחסלו אותם, ולברון מתמחה בלעשות את זה עם הבולס, שנה אחרי שנה.
את טורונטו אתם כל הזמן מנצחים באופן משכנע, היה אפילו רצף של 0-11 נדמה לי. אלא שאין לדעת איך היא תיראה עכשיו עם לאורי.
אם אני אוהד שיקגו? ברינג און דה סלטיקס. סדרה קלאסית כמובן, ושיקגן נדמה לי בלי לבדוק, חזקה מאוד ברבאונד, תהרוג את הסלטיקס שם. לא פייבוריטים אבל סיכוי יש.

Ish
Ish
7 years ago

זה תלוי לחלוטין באיזה סוג של הפסד בסדרה סוג האוהד שאתה מעדיף לראות.

Smiley
Smiley
7 years ago

אני חושב שלא משנה איך הבולס נראים עכשיו, סיבוב ראשון זה הלימיט שלהם, מקווה לפחות שזה יהיה בקרב מכובד

מוטי
מוטי
7 years ago

תודה גיא.
אני קצת מאוכזב ממך גיא, שועל ספורט מנוסה, שנכנס לשיח הטנקינג ההזוי שמתנהל כאן מדי פעם.
כבר דברנו על זה לא מעט. הקבוצה האחורה מקבלת 8% מהכדורים בבלנדר של הלוטרי, והבאה 7% והבאה 6%. זה לא מבטיח בחירה ראשונה. בחירה ראשונה בחצי מהמקרים מתבררת כלא מוצלחת, והשחקן לא מתפקדו משחק אחרי שנתיים באיסטנבול, או נפצע לחצאי עונות כמו אמביד. בקיצור, זה לא כזה גליק גדול.
הנסיון לביים הפסד בפני קהל הוא פי 20 יותר קשה. המאמן לא אומר לשחקנים לאבד כדורים , או לא לשמור , או לזרוק החוצה. בעיקר כזו קבוצת ספורט והשחקנים מחוינכים מגיל 6 לשחק על מנת לנצח.
זה לא קורה, אין סיבה לעשות את זה, ולך, גיא, עדיף לא להכנס להערכות שהלייקרס עשו חצי טנקינג. אני ראית חלקים מהמשחק. הם ניסו לזרוק ולקלוע ולשמור. אם היו תופסים אותם מפסידים בכוונה הם היו מאבדים הרבה מנויים לעונה הבאה.
צאו מהדיון המיותר הזה.

גיא הרשע
גיא הרשע
7 years ago
Reply to  מוטי

קבוצה שמוציאה מהרוטציה שחקנים בריאים זו קבוצה שרוצה להפסיד.
גם הלייקרס, וגם הסאנס, עשו בדיוק את זה.
אני מסכים עם הקביעה שקבוצה (שחקנים + מאמן) לא מפסידים בכוונה.
אבל אין לי ספק שמערכת שכובלת קבוצה על ידי התערבות ברוטציה,
זו מערכת שמנסה להשפיע לשלילה על תוצאות משחקים.
(ושלא יהיה ספק. אוהדי הלייקרס והסאנס, מבינים את המצב, ומעדיפים הפסד היום תמורת בחירת דראפט גבוהה מחר.)

במקרה של הלייקרס, הרצון להפסיד ברור –
הם חייבים בחירה טופ 3!
אם הם מסיימים עם המאזן ה-2 הכי גרוע, יש להם 55.8% סיכוי לקבל את אחת מ-3 הבחירות הראשונות, ו44.2% לאבד את בחירת הדראפט לסיקסרס.
עד כמה כל הפסד חשוב?
היה "והתדרדרו" עד למאזן ה-4 הכי גרוע, הסיכוי שלהם לזכות באחת מ-3 הבחירות הראשונות נופל ל-37.8% (62.2% סיכוי לאבד את בחירת הדראפט לסיקסרס.
וההבדל בין בחירה טופ 3 לבין כלום הוא כזה שהוא (ברמה מסוימת) בצדק גורם לקבוצה להפסיד בכוונה.

יניב
יניב
7 years ago

מסכים איתך.מה עוד שגם שהלך הרוח קובע גם כן וגם אם השחקנים לא באמת רוצים להפסיד עצם הידיעה שאם הם יפסידו הם דווקא משרתים את רצון המועדון משפיע גם כן.
לעצם עניין הטנקינג אז המטרה של הלייקרס היא בכלל אתם שלא מוכנים "לוותר "על אף משחק ויותר מברוקלין החשש שלי זה הסאנס שלך

מוטי
מוטי
7 years ago

לא ברור לי מאין אתה לוקח את אחוזי הסיכוי האלה.
אני זוכר דוד שקוף עם כדורים מתגלגלים והגרלת לוטרי כמו בלוטו, כשמספר הכדורים של כל קבוצה נקבע לפי מיקומה, ולעולם לא יותר מ 8%.
איך יוצא מזה 55.8%?
איך פילי קשורה לענין, אגב?
ההבדלים באיכות השחקנים ב 10 הבחירות הראשונות הן ,לדעתי, בעיקר ענין של מזל. (אלא אם אתה צריך סנטר ובוחר סנטר, אפילו שהוא סנטר גרוע)

גיא הרשע
גיא הרשע
7 years ago
Reply to  מוטי

לא כזה פשוט.

https://en.wikipedia.org/wiki/NBA_draft_lottery#Process

תבדוק את טבלת הסיכויים.

מוטי
מוטי
7 years ago

קראתי את המאמר שהפניתי אותי אליו.
הבנתי שיש קצת יותר משקל למקום שלך בסיכויי הבחירות מאשר חשבתי.
עדיין:
ההבדלים בין השחקנים הנבחרים וההתאמה שלהם לקבוצות הן הרבה ענין של מזל, (סימונס, אמביד, בנט , אודום ואחרים).
בפניקס יש אכן שחקנים שאינני יודע מה ההסבר לכך שאינם משחקים, ובלייקרס יש ודאי הסבר טוב יותר.
אני מתקשה להבין איך ניתן, בארגון חשוף תקשורתית, ושהטנקינג שנעשה על ידי קבוצה אחת דופק קבוצות אחרות, ויש קהל, ותקשורת ואתרים כמו שלנו, לעשות את זה בעיקר שתמורה כל כך לא בטוחה.

גיא הרשע
גיא הרשע
7 years ago
Reply to  מוטי

הבחירה של הלייקרס השנה שייכת לסיקסרס,
אבל היא מוגנת טופ 3.
זה אומר שעבור הלייקרס זה או בחירה טופ 3, או כלום.

א.ב
א.ב
7 years ago
Reply to  מוטי

לא נכון לראות את זה שבחירה ראשונה לפעמים מתבזבזת, השאלה היא כפולה:
1. מה המחיר של לסיים 29 או 30 ולא 25, כנראה לא גדול.
2. מה הרווח – גם אם הראשונה לפעמים מבוזבזת, השניה כמעט תמיד מבוזבזת. קח 20 שנה אחורה ותאמר בכמה מהמקרים היית מעדיף את בחירה 2 על 1? לדעתי 20% ובלי פציעות (שיכולות לקרות גם לבחירה 2) 10%.

יותר מזה, מי שמגיע באחד מהארבעה האחרונים בוחר כמעט בוודאות 1-5, תבדוק כמה אולסטארים מצאת ב- 6-10 לעומת 1-5, כמעט כלום.

זה עדיין לא אומר שטנקינג מאד עוזר, לדעתי לא, אבל גם לא נראה לי שזה כל כך בוטה ברב המקרים. בסך הכל קבוצות כן רוצות לבנות על הצעירים בסגל ולהשתפר והמשמעות היא פשוט לתת להם להשתפשף על חשבון ניצחונות, לא לביים הפסד.
אלמנט נוסף שראיתי בהקשר של פילדלפיה זה שעבדו על הטמעת שיטה מסוימת שלא ממש התאימה לשחקנים ולכן עלתה בניצחונות אבל נועדה להביא את הקבוצה מוכנה למצב שבו יהיו לה הכלים הנכונים. לדעתי הייתה להם בחירת זריקות מצויינת כבר בעונה שעברה, פשוט לא היה מי שיקלע אותן.
אז לפעמים זה מכוער אבל בסך הכל ההייפ סביב הנושא מוגזם.

עידו גילרי
עידו גילרי
7 years ago

גיא, כבר התחלת לעבוד על הפריוויו המסקרן של יום שני? שיהיה בהצלחה.

גיא הרשע
גיא הרשע
7 years ago

ליל שימורים!

(אם משחקי היום בלילה שווים לארוחה במסעדת בשרים משובחת, אז משחקי ליל שבת זה כריך חביתה, ומאנדיי נייט?
זה טונה בקופסת שימורים…)

עגל ומלבד זאת אני סבור שיש לפרק את ג"ס
עגל ומלבד זאת אני סבור שיש לפרק את ג"ס
7 years ago

בשקט בשקט ראג'ון רונדו חוזר לפורמה של השנים היפות בבוסטון.
לא יודע מה הסיבה, האם זה ההדורים שיושרו עם הויברג? אולי דווקא תזוזתו הצידה של הצ'ילבה הותיק ווייד.

עגל ומלבד זאת אני סבור שיש לפרק את ג"ס
עגל ומלבד זאת אני סבור שיש לפרק את ג"ס
7 years ago

ותודה לגיא סקרן בלתי נלאה
(pun intended)

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
7 years ago

תודה רבה גיא!

Mbk
Mbk
7 years ago

תודה על הסיקור

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago

אתמול הייתי אאוט לחלוטין, תרתי משמע…פסטיבל השלום. שוב עוזבים את הבית לכל היום. לא היה לי מושג על המשחקים עד שקראתי את הסקירה הבוקר

הפרעוש 10
הפרעוש 10
7 years ago

לייקרס – קליפרס

במשחק הרביעי והאחרון לעונה בין שתי הקובוצות, הלייקרס, הקבוצה עם המאזן השני הכי גרוע בליגה,לפני ברוקלין, פוגשת את הקבוצה הלוהטת של העיר, הקליפרס.
במשחק שנפתח בסטייפלס סנטר הקליפרס פתחה את הרבע הראשון עם ריצה של 17 – 0 והלייקרס התאוששה עם ריצה של 8-0 מהצד השני . כחמש דקות לפני סיום הרבע הראשון נלקח פסק זמן והתוצאה היא 19-12.
4 דקות לסיום הרבע הלייקרס מצמקת ל-19-19 כשהשחקן המוביל בלייקרס הוא תומאס רובינסון עם 8 נק ו-7 ריבאונדים כשמהצד השני מוביל רדיק עם 9 נק.
הרבע הראשון הסתיים בתוצאה 28-21 לקליפרס כשהמובילם בסקור הם תומאס רובינסון ללייקרס עם 8 נק ו-7 ריבאונדים וקלרקסון עם 7 נק ליייקרס כשמהצד השני מוביל רדיק עם 9 נק. כג'ורדן עם 7 ריב'.

עם פתיחת הרבע השני היתה זאת הליייקרס שעלתה ליתרון לראשונה במשחק 33-32. אז גריפין החזיר את היתרון לקליפרס 35-32.
36- 37 זה התוצאה לטובת הלייקרס 6:13 לסיום המחצית הראשונה אחרי שנלקח פסק זמן. במשך הרבע השני הגיע גריפין ל-14 נק', ו10000 נק' כל הקריירה. שאפו.
הלייקרס שמרו על תוצאה צמודה 55-48 מול ולטובת הקליפרס. 55-5- זאת תוצאת המשחק. הבולטים בסקור אצל הקליפרס הם בלייק גריפין עם 16 נק' 3 ריב, כריס פול 11 נק 4 ריב 7 אס.
ג'וליוס רנדל עם 11 נק', ו-5 ריב.

בחצי השני של הרבע השלישי היתה זאת הקליפרס בתוצאה 64-57 7:48 לסיום.
3:28 לסיום הקליפרס רושמת הובלה 84-61 ,23 הפרש.
הרבע השלישי מסתיים בתוצאה 91-72 23 הפרש לקליפרס. אצל הקליפרס הוביל פול עם 25 נק, 10 אס'. ג'וליוס רנדל 14 נק

רבע רביעי תוצאת סיום 115-103

הלייקרס פותחתבריצה 9-0 9:44 בתוך הרבע הרביעי.

7:34 גריפין קלע שלשה והעלה את הקליפרס לסקור של 100 נק.
המצטיינים במשחק – אצל הקליפרס, בלייק גריפין עם 35 נק, 7 ריב, ו-5 אס, כיס פול 25 נק', 4 ריב', ו-12 אס. רדיק 19 נק' ו-5 ריב. ג'ורדן , 11 נק' -12 ריב'.

אצל הלייקרס היה זה תומאס רובינסון עם 16 נק, 9 ריב ו3 אס. דייויד נאוובה עם 17 נק, ו-5 ריב.

אפלטון
אפלטון
7 years ago

תודה גיא על החילוף והסקירה הנהדרת.
יאללה שיתחיל כבר הפלייאוף

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
7 years ago

הפעם ליאיר 5-2 כשהשניים שבהם צדק היה ברורים מראש. וגם באחד שצדק, קליפרס-פיניקס ההפרש היה כמעט חצי ממה שהימר. כך שהוא ירד משני שליש הצלחה!!!

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
7 years ago

עכשיו היחס הוא 164-108 השווים 65.5837%!

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
7 years ago

בשורה הראשונה צ"ל "היו" במקום "היה".

tripledouble
tripledouble
7 years ago

שימו לב- הכתבים של וואלה קוראים פה ואפילו לוקחים חלק מהסיקור! הפסקה הראשונה של גיא בסיקור המשחק סין לייקרס והקליפרס זהה כמעט אחד לאחד לאופן שוואלה סיקרו את אותו משחק.

רביד אראל
רביד אראל
7 years ago
Reply to  tripledouble

קודם כל אני אני לא יודע מתי פורסמה הכתבה כאן, אבל של וואלה פורסמה קצת לפני 6:40 בבוקר אז אני לא הייתי מאשים אותם בהעתקה.
ושנית כל בוואלה יש את כתבי הספורט הכי טובים בארץ בנושא הNBA חוץ מפה באתר ואתה יכול לראות את זה בטור שאורן לוי כתב עבור האתר אז יש מצב שגם הם מבינים לא רע את המצב של הקבוצות בNBA